Bersih 4, Apakah Pendapat Saya Tentang Perhimpunan Ini?

Pada penghujung minggu ini, rakyat Malaysia (atau mantan rakyat Malaysia) akan keluar beramai-ramai untuk menunjuk perasaan terhadap kerajaan yang diterajui oleh Najib Razak. Sebagai seorang Quranis, apa pendapat saya tentang perhimpunan ini?

Saya tak nampak dalam AQ yang ada methologi protes sebagai cara membawa perubahan. Sebaliknya, personaliti-personaliti AQ menggunakan kaeadah sistemik iaitu membawa sistem yang berteraskan takwa dan keadilan.

Namun begitu, tidak salah kita menggunakan protes sebagai cara memberitahu kepada kerajaaan yang kita tidak menyetujui dengan pendatabiran mereka. Kita juga boleh menaikkan semangat untuk membawa perubahan. Jadi dengan ini, perhimpunan Bersih memang berguna kepada Rakyat Malaysia.

About Farouk A. Peru

I am a human being in the world, blogging my existence. My thought systems may be found in my website: www.farouk.name
This entry was posted in Malaysia and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to Bersih 4, Apakah Pendapat Saya Tentang Perhimpunan Ini?

  1. rahim620622 berkata:

    saya fikir x salah, kalo dah cara teguran dan nasihat pun di abaikan, rakyat boleh tunjuk protes dgn cara lain bila so called pemimpin dah begitu degil, rakus dan zalim. Kalo ketua2 di gulingkan dengan cara kekerasan dan kebanyakkan nya di bunuh terus dan ini melibatkan pa bangsa dan negara sekali pun…Nasib negara ni x der samurai, yakuza, kalo x ada yang dah di pancung pa ker…

  2. al berkata:

    Bukan ke hari ni ada rehesal hari kebangsaan.. yg melibatkan ramai orng termasuk kanak2.. kalau apa2 yg berlaku pada budak2 ni saya x akan maafkan sesiapa yg anjurkan perhimpunan ni.
    tidak satupun perhimpunan ni yg bagi faedah kepada saya dan orng sekeliling hanya jadi bahan ketawa dan tempat orng tunjuk dia hebat sahaj… saya amat marah dgn pengajur bersih..

Tinggalkan Jawapan

