Kenapa Selalu Suka Salahkan Takdir?

oleh Abdul Rahman Al-Afasy

Kebanyakan sunni mmg suka salahkan “takdir” Tuhan.

“Aku keje kerani je dah takdir nak wat camne”

“Kena darah tinggi dah takdir Allah terima je la”

“Anak kena langgar depan rumah patah kaki dah takdir Tuhan”

Senang hidup sunni ni. Semua salah Tuhan. Abih tu kau buat apa kat dunia? Rilek tonggang tonggek saja?

Adakah Tuhan nak bagi kau jadi CEO kalau kau belajar main2?

Adakah Tuhan nak bagi kau sihat walafiat kalau kau hentam kek fastfood coca cola tiap2 hari?

Adakah Tuhan nak tahan kereta yg nak langgar anak kau jika kau sendiri tak kunci gate dan tak ajar anak jgn main tgh jalan?

0 efforts = 0 results.

Manusia diciptakan supaya menjaga dunia dan kehidupan dunia. Kalau kau nak Allah settlekan semua benda, baik kau tak payah exist. Tak payah wujud kat dunia ni.

Be useful. Be a khalifah. Ubahlah minda.

Advertisements

About Farouk A. Peru

I am a human being in the world, blogging my existence. My thought systems may be found in my website: www.farouk.name
This entry was posted in Al-Quran and tagged . Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s